Hogyan kerüljük el a másnaposságot?

Az alkohol bomlásterméke - az acetaldehid – felelős a másnaposságért. Ez akkor keletkezik, amikor az alkohol a májban lebomlik.
Hogyan kerüljük el a másnaposságot?

A másnaposságot elkerülhetjük óvatos alkoholfogyasztással.

Trükkök másnaposság ellen:

Fogyasszunk tartalmas, zsíros ételeket. Védi a gyomornyálkahártyát, az alkohol lassabban jut be a vérkeringésbe, így a májnak több ideje van feldolgozni. A mogyorófélék, fekete olivabogyó, sajtok, chips-félék mind alkalmasak erre.

Válasszuk meg, mit iszunk! A whiskey-, rum- vagy olcsóbb boralapú alkoholos italoktól gyakran fájhat a fejünk. A cukros koktélok és cukrozott italok az acetaldehidek bomlását lassítják, illetve az alkohol is gyorsabban bejut a vérbe.

Az alkohol kiszárítja a testet, ezért segít, ha nátriumban, kálciumban és magnéziumban gazdag szénsavmentes ásványvizet is iszunk.

A fejfájáscsillapítót mellőzzük! A gyomor és a máj anélkül is túlterhelt az alkohol miatt, így csak további megterhelésnek tennénk ki.

Mit tegyünk, ha mégis másnaposak vagyunk?

A „másnap” reggelén együnk egy kiadós reggelit, amely főleg sós és savanyú ételekből áll. Ez az elektrolit-háztartásunkat helyre fogja állítani. Egy séta és a friss levegőn végzett légzőgyakorlatok jót tesznek a szervezetben lévő savak lebontásának.

Igyunk felelősséggel. A felelős alkoholfogyasztás támogatója: az Idrinks webáruház.

Kapcsolódó cikkek

Főleg nőket sújt a demencia!

Miért a nőket érinti jobban az Alzheimer-kór?

Miért szenved több nő demenciában, mint férfi? Csupán az lenne az ok, hogy tovább élnek? Vagy más oka van?

Hogyan kerüljük el a másnaposságot?

Hogyan kerüljük el a másnaposságot?

Az alkohol bomlásterméke - az acetaldehid – felelős a másnaposságért. Ez akkor keletkezik, amikor az alkohol a májban lebomlik.